Rudolf Christian Karl Diesel ( 18 Mart 1858, Paris - 29 Eylül 1913, Manş Denizi), Dizel motorun mucidi Alman makine mühendisi.
Dizel motorların mucididir. Buhar
motorlarına uyguladığı bir takım mekanik değişiklikler sonrası
performansdan %10 kazanç sağladı. Bir gün Diesel bazı şeylerin normal
olmadığını düşündü: Kav parçalarını ufak bir cam tüpe koydu. Bir piston
yardımı ile, Havayı tüpe sıkıştırdı ve kavın yanmasını sağladı. Bu
deney sonucu alınan başarılı sonuç onu dahada hareketlendirmişti.
1885'de Paris'de bir laboratuvar açtı, 1892'de ilk patentini aldı.
1893'ün Ağustos ayında Almanya'nın Augsburg kasabasına geldi, MAN AG
(Maschinenfabrik Augsburg-Nuerenberg)'de 3 metrelik demir silindirli,
pistonlu bir düzenteker oluşturdu.
Buhar motoru yavaş yavaş yerini
termodinamik motora bırakmaya başlıyordu. Diesel buna Atmosferik Gaz
Motoru adını verdi. 1896'da yeni motor sistemini gururla tanıttı.
Teoride %75.6 fazla verim alıyordu. Elbette bu teori sağlanamadı, Tek
yanmalı motoru geçmiş yüzyılın en heyecan veren buluşlardan biri
olmuştu..
Rudolf Diesel'in hayali büyük endüstüriye bilgisinden vermekti. Bu
hayali fazla uzun sürmedi, gelişmiş endüstüri O'nun bilgisinden
yararlanmakta geç kalmadı, Diesel'in motorlarına tüm dünyadan talep
vardı, O'nun motorları artık gemilerin, elektrik santrallerinin,
popaların ve rafinerilerin standart motorları haline gelmişti. 1908'de
Diesel ve Saurer firmasından İsviçreli bir mekanik 800 rpm hızla çalışan
motoru yarattılar. Ancak otomobil endüstürisi Diesel'in motorlarına
adapte olmada zorlanıyordu, bu yüzden tercih edilmiyordu. MAN bu konuda
ilk oldu, 1924'de, MAN'ın ürettiği bir kamyon direk enjeksiyonlu dizel
bir motoru kullanan ilk vasıta oluyordu. Ardından Alman Benz & Cie
bu motorları kullanmaya başladı, İlk dizel Mercedes-Benz 1936'da
yollara çıktı.Rudolph Diesel motrun otomobil endüstürisinde yükselişini
göremedi.
İngiltere'ye gitmek için Hamburg limanında bindiği gemiden bir daha inmedi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder