Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Kültür Topluluğu'nun Blog Sayfasına Hoşgeldiniz. Hoşça vakit geçirmeniz dileğiyle...
Arkadaşlar Facebook Grubumuza da bekleriz.

21 Mayıs 2012 Pazartesi

Ben Orhan Veli-Müşfik Kenter'in Sesiyle


Ben orhan veli
1914'te do
ğdum.
1 ya
şında kurbağadan korktum.
9 ya
şında okumaya,
10 ya
şında yazmaya merak sardım.
13'te oktay rıfat'ı,
16'da melih cevdet'i tan
ıdım.
17 ya
şında bara gittim.
18'de rak
ıya başladım.
19'dan sonra avarelik devrim ba
şlar.
20 ya
şından sonra da para kazanmasını ve sefalet çekmesini öğrendim.
25'te ba
şımdan bir otomobil kazası geçti.
Çok aşık oldum.
Hi
ç evlenmedim.
Ben Orhan Veli

Ben Orhan Veli

Yazık oldu Süleyman Efendiye
 Mısra-i meşhurunun mübdii..
Duydum ki merak ediyormu
şsunuz,
Hususi hayat
ımı,
Anlatay
ım:
Evvela adam
ım, yani
Sirk hayvan
ı falan değilim.
Burnum var, kula
ğım var,
Pek bi
çimli olmamakla beraber.
Bir evde otururum,
Bir i
şte çalışırım.
Ne ba
şımda bulut gezdiririm,
Ne s
ırtımda mühr-ü nübüvvet.
Ne
İngiliz kralı kadar
M
ütevaziyim,
Ne de Cel
âl Bayar'ın
Sab
ık ahır usağı gibi aristokrat.
Ispana
ğı çok severim
Puf b
öreğine hele
Biterim
Malda m
ülkte gözüm yoktur.
Vallahi yoktur.
Oktay Rıfat'la Melih Cevdet'tir
En yakın arkada
şlarım.
Bir de sevgilim vard
ır pek muteber;
İsmini söyleyemem
Edebiyat tarih
çisi bulsun.
Ehemmiyetsiz
şeylerle de uğraşırım,
Me
şgul olmadığım ehemmiyetsiz
Sadece
üdeba arasındadır.
Ne bileyim,
Belki daha bin bir huyum vardır.
Amma ne lüzum var hepsini sıralamaya?
Onlar da bunlara benzer.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder