Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Kültür Topluluğu'nun Blog Sayfasına Hoşgeldiniz. Hoşça vakit geçirmeniz dileğiyle...
Arkadaşlar Facebook Grubumuza da bekleriz.
Füze etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Füze etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

18 Ağustos 2012 Cumartesi

Uzaya gidene 20 milyon TL teşvik!


Uzaya gidene 20 milyon TL teşvik!
Devlet, uzay ve havacılık için Ar-Ge teşvik üst limitini 20 milyon TL, bilişim için ise 10 milyon TL olarak belirledi. Teşvikler bir kerede değil, dilimler halinde verilecek
Uzaya gidene 20 milyon TL teşvik!Devlet uzay ve havacılık ile bilişim sektörlerinde yerli üretimi özendirmek için araştırma-geliştirme (Ar-Ge) faaliyetlerine teşvik bütçelerini belirledi. Dünyada 2012’de uzay araştırmaları için ayrılan tahmini bütçe 35 milyar iken Türkiye’de bu rakamlar düşük kaldı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, bilişimle ilgili çalışmalara en fazla 10 milyon TL, uzay ve havacılıkla ilgili çalışmalara da 20 milyon TL teşvik verecek. Resmi Gazete’de yayımlanmak üzere Başbakanlığa gönderilen yönetmeliğe göre teşvik için gerekli finansman, Evrensel Hizmet Fonu’ndan karşılanacak. Fon’da, bu amaçla 400 milyon TL’yi aşkın kaynak bulunuyor. Ulaştırma Bakanlığı bünyesinde oluşturulan Havacılık ve Uzay Teknolojileri Genel Müdürlüğü ilgili faaliyetleri yürütecek.

3 DİLİMDE VERİLECEK
Teşvikler, Ar-Ge çalışmasının gerçekleşmesine göre dilimler halinde verilecek. Çalışmanın belli bir aşamasında teşvik tutarının yüzde 20’si serbest bırakılacak. Daha sonra ek yüzde 50’, son olarak da yüzde 30’luk dilim serbest bırakılacak. Devlet, uzay ve havacılık için Ar-Ge teşvik üst limitini 20 milyon TL, bilişim için ise 10 milyon TL olarak belirledi. Teşvikler bir kerede değil, dilimler halinde verilecek Teşvik başvuruları yılda 3 kez ocak, mayıs ve eylül aylarında alınacak. Ar-Ge çalışmalarının 36 ayda sonuçlanması gerekecek.

17 Ağustos 2012 Cuma

İşte ilk nükleer Türk füzesi: İbrahim


İşte ilk nükleer Türk füzesi: İbrahim

İşte ilk nükleer Türk füzesi: İbrahim -GALERİ-Evet, efsane gerçek çıktı. Türkiye’nin nükleer başlıklı füzeleri vardı. Ama bu füzeler ABD’nin ‘geçici’ hediyesiydi. Üstelik, NATO ülkelerinden başka gönüllü çıkmayınca ABD, Rusya’ya gözdağı verecek nükleer başlıklı füzelerden 15’ini Türkiye’ye 1961’de teslim etti. İzmir Çiğli’ye yerleştirilen ve ‘İbrahim’ adı verilen füzeler, ABD’nin Rusya ile Küba krizini aşmadaki kozu olunca 1963’te geri götürüldü.

ABD 2 BİN TÜRK SUBAY-SİVİL EĞİTTİ
İzmir Çiğli’de konuşlu füzeler için Türkiye’nin toplamda görevlendirdiği asker-sivil personel sayısı 2 bini buldu. Türkiye’nin füzelerin idaresini devralması için ABD’ye eğitime gönderilen subaylar, 18 Nisan 1962’de deneme atışı da yaptı. NASA’nın Cape Canaveral’daki üssünde tamamen Türkler’in komutasındaki bir Jüpiter füzesi başarıyla fırlatıldı.
Türkiye’deki füzelerin başından ilginç olaylar da geçti. Füzeler açıkta durduğu için çevredeki köylüler ne olduklarını soruyordu. Onlara füzelerin minare olduğu anlatılıyordu. ABD Senatosu bir araştırma için geldiği Çiğli’de bir füzenin motoruna bir kurşun isabet ettiğini de ortaya çıkardı. Bir füzenin de elektrik bataryasının patladığı ve kontrol panelinin bozulduğu anlaşıldı.

En son Wikileaks belgelerinde yazınca bir kez daha gündeme gelen İncirlik Üssü’nde nükleer silah olup olmadığı tartışmaları tekrar alevlendi. Türkiye’de nükleer silah olduğu ise bir dönemherkesçe biliniyordu.